ziekenhuis

Ziekenhuisopname

Ja daar lig ik dan in een ziekenhuisbed… Opgenomen op de longafdeling in het ziekenhuis. Dat is wel even gek als je bedenkt dat ik zelf verpleegkundige ben. Gelukkig werk ik niet in dit ziekenhuis dus kom ik geen collega’s tegen. Dit vind ik zelf wel een prettig idee.

Het gekke is dat ik zelf totaal niet had zien aankomen dat ik opgenomen zou moeten worden. Heb ik als verpleegkundige dan niet in de gaten gehad hoe ernstig mijn astma aanval was? Of ben je dan op dat moment toch meer patiënt dan verpleegkundige?

Ik denk dat het toch wel klopt dat verpleegkundigen als het om hun eigen gezondheid draait vaak toch te lang wachten met naar een dokter gaan. We dokteren liever zelf thuis nog even verder voordat we dan toch echt aan de bel trekken.

Hoe heb ik de opname ervaren?

Het lange wachten op de eerste hulp is verschrikkelijk. Ik was erg benauwd en moe. Voordat ik eindelijk een dokter zag duurde erg lang. Dit verhaal vertellen patiënten mij ook altijd. Ik kan nu beamen dat het heel erg vervelend is. Het lastige is dat ik door mijn ervaring als verpleegkundige weet dat er niet altijd wat te doen is aan dat lange wachten. Onder andere omdat er soms op labuitslagen gewacht moet worden of dat er een spoedgeval tussendoor komt waar een dokter eerst naartoe moet.

De opname op de verpleegafdeling vond ik erg mee vallen. Er waren super lieve verpleegkundigen die helemaal begrepen dat ik het best lastig vond patiënt te zijn… Ze lieten me gelukkig meedenken over mijn behandeling. Ondanks mijn ervaring als verpleegkundige had ik toch nog best veel vragen. Gelukkig namen de verpleegkundigen goed de tijd om deze te beantwoorden.

In dit ziekenhuis hebben ze nog vier persoons zalen op de verpleegafdelingen. Ik had gelukkig leuke zaalgenoten, 1 van mijn eigen leeftijd en een hele lieve oude man. Die het ook zelf erg gezellig vond al die aanspraak.

Het nadeel van de vier persoons zalen is dat ik totaal niet heb kunnen slapen in de twee nachten dat ik opgenomen was. Ten eerste lag ik toch veel te piekeren over hoe mij dit nou had kunnen gebeuren en ten tweede ga ik toch liggen luisteren naar alle geluiden op zaal. Ik werd onder andere wakker gehouden door het snurken van de buurman, zijn zuurstoftoediening en ten slotte van een oude warrige man die ineens de zaal op kwam lopen.

Hopelijk wordt ik voorlopig of liever gezegd nooit meer opgenomen in het ziekenhuis. Het is toch wel erg fijn om lekker thuis te zijn en in mijn eigen bedje te slapen. En natuurlijk me weer fit en gezond te voelen en te zijn.

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

Een gedachte over “Ziekenhuisopname

Geef een reactie

