niezen allergie

Allergisch?!

Daar zit ik dan, een aantal weken na de ziekenhuisopname, voor een controle bij de longarts. Nadat de longarts wat vragen gesteld had over hoe het met me ging en mijn longen geluisterd had vroeg hij of ik ergens allergisch voor was.

Mijn antwoord was dat ik in mijn leven al honderden allergie testen heb ondergaan. Van bloedafnames, tot hele rijen met kleine prikjes in mijn arm, alles had ik al eens meegemaakt. Alle testen waren tot nu toe negatief. Ik was nooit ergens allergisch voor gebleken. Ook al sprak mijn lichaam eigenlijk altijd het tegendeel aangezien ik altijd heel vaak verkouden ben en astma heb.

Toch wilde de longarts graag dat ik nog eens een allergie test zou doen. En ik als eigenwijze verpleegkundige vroeg mij natuurlijk af wat het nut daarvan was. Wat zou het toevoegen na al die tests die ik in mijn leven al had gehad?

De longarts gaf aan dat je een allergie ook kunt ontwikkelen. Mijn zwangerschap zou een soort trigger geweest kunnen zijn. Door alle (hormonale) veranderingen die mijn lichaam heeft doorgemaakt tijdens en na de zwangerschap kan het dus zo zijn dat ik een allergie heb ontwikkeld.

Nu is het ook wel zo dat ik sinds mijn bevalling meer klachten van mijn astma heb dus ik ga eigenlijk wel een beetje twijfelen, zou ik dan toch ergens allergisch voor zijn?

Braaf deed ik wat de longarts zei en liep ik met mijn labaanvraag direct na de poliafspraak door naar het prikpunt in het ziekenhuis.

Een kleine week later belde ik het ziekenhuis op, ik was toch wel erg benieuwd naar de uitslag geworden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat er niks uit zo komen totdat de assistente van de longarts mij vertelde dat ik wel degelijk een allergie had.

Ik blijk ontzettend allergisch voor katten en in mindere mate voor honden te zijn! Hoe kan dit nou? Wij hebben thuis al ruim 5 jaar twee katten rondlopen. En mijn ouders hebben altijd een hond gehad, ik heb dus het grootste gedeelte van mijn leven samen met een hond geleefd!

Al die jaren heb ik nooit klachten gehad en was ik dus ook niet allergisch omdat de tests altijd negatief waren. Nu ineens heb ik dus een allergie ontwikkeld voor de beesten om mij heen waar ik zo dol op ben!

Dit verklaard natuurlijk wel waardoor ik ineens de astma aanval heb gehad. En ik ook regelmatig klachten heb van mijn astma. Het is toch een allergie!

Hoe moet dit nu verder? Wat moet ik doen, mijn katten doe ik niet zomaar weg!

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

 

Geef een reactie

