Hallo December

image

De decembermaand is weer begonnen, of moet ik zeggen feestmaand?! De een vindt het verschrikkelijk en de ander super.
Bij ons is de decembermaand altijd even net wat anders dan bij de meeste gezinnen… Vrij tijdens de feestdagen, wat is dat?  Vakantie tussen kerst en oud en nieuw, nooit van gehoord…
Mijn man werkt in een bakkerij en december is de drukste maand van het jaar. Het begint al ruim voor sinterklaas met het maken van alle pepernoten, banketletters en chocoladeletters. Dan komt kerst, de ergste van alle feestdagen… Stollen, heerlijk om te eten maar wanneer er duizenden gemaakt moeten worden zijn die dingen echt verschrikkelijk. En al het gebak wat gemaakt wordt niet normaal. Wat eten we toch veel met kerst. Dan denk je het ergste gehad te hebben, moet je nog duizenden oliebollen en appelflappen bakken voor de jaarwisseling. Je kunt je enigzins voorstellen dat mijn man de decembermaand dus niet zo  gezellig vindt. Hij is alleen maar aan het werk of hij slaapt.
Het lastige is dat ik in de zorg werk. Ik ben verplicht om kerst of oud en nieuw te werken. En wij mogen geen vakantie nemen tussen kerst en oud en nieuw. Daarnaast heb ik ook wisselende diensten waardoor het, zeker sinds de kleine geboren is allemaal wat lastig is.
Toch vind ik de decembermaand altijd wel een van de leukste maanden van het jaar! Heerlijk met kaarsjes aan, wijntje erbij, dekentje over lekker op de bank. De kerstboom geeft altijd zoveel sfeer in huis! En dan gezellig eten met familie en vrienden tijdens de feestdagen, heerlijk!
Dit jaar hebben wij ervoor gekkozen geen kerstboom neer te zetten ivm de verkoop van ons huis. Ook komt het nu wel goed uit want onze kleine dreumes kan er toch niet vanaf blijven. Dit zal volgend jaar waarschijnlijk allemaal wag beter gaan…
Wel wil ik ptroberen met wat leuke accesoires het huis toch een beetje gezellig te maken tijdens de feestdagen. Hiervoor hoop ik van de week wat inspiratie op te doen! Even lekker naar de intratuin bijv. En lekker het internet afstruinen voor tips, heerlijk! Jullie nog ideeen? Binnenkort zal ik mijn kerst decoraties dan in een blog met jullie delen…

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

Geef een reactie

