Tips om je huis verkoop proof te maken…

Oke ik moet toegeven, ik ben blijkbaar een verzamelaar…. Wat een hoop spullen kun je in een paar jaar tijd, 7 om precies te zijn, verzamelen. Ik kan moeilijk dingen weggooien en zeg altijd dat ik iets nog wel een keer kan gebruiken, vervolgens verdwijnt het weer in een kast…Herkenbaar?!

Nu wij ons huistekoop gaan zetten zijn we bezig met opruimen. Ik heb nu pas door hoeveel spullen we eigenlijk hebben. Veel hebben we wegggooid en veel alvast in dozen gepakt en in de berging gezet. Wat een ruimte hebben we eigenlijk in huis! Ik heb veel geleerd van onze makelaar en zijn styliste wat ik graag met jullie wil delen.

Hieronder een aantal tips voor het verkoop proof maken van je huis:

1. Alles draait om ruimte! Op de foto’s moet je huis er groot uit zien. Maak daarom je vloer zoveel mogelijk leeg. Zorg voor zo min mogelijk accesoires op kasten en tafels. En zet je meubels zo neer dat evt. kopers goed naar buiten kunnen kijken.

2. Zorg voor veel licht in huis. Doe alle gordijnen lekker open. Haal donkere planten en/ of meubels indien mogelijk weg. Zorg ervoor dat je huis ook ’s avonds gezellig/sfeervol verlicht is.

3. Het huis moet neutraal ingericht zijn. Haal persoonlijke spulletjes zoals foto’s weg. Zo min mogelijk accesoires in je huis. Alleen een paar kussentjes netjes op de bank is bijv al genoeg. Evt. kopers moeten zich kunnen voorstellen hoe het huis er met hun eigen meubels uit zou zien.

4. Schilder muren het liefst in een neutrale kleuren (wit). Wanneer je veel (felle) kleuren op je muren hebt kan je huis donker en kunnen de kamers kleiner lijken.

5. Opruimen en schoonmaken! Dit is misschien wel een van de belangrijkste tips. Een opgeruimd en schoon huis spreekt mensen meer aan dan een rommelig huis, hoe gezellig je zelf misshien al die accesoires ook vindt. Zorg altijd dat je de was gedaan hebt, de vaat opgeruimd hebt en dat de keuken, badkamer en het toilet lekker fris schoon zijn.

6. Eerste indruk is belangrijk. Evt. kopers zullen eerst bij je voortuin en voordeur komen. Zorg dat je tuin er netjes verzorgd uitziet. Lap je ramen en zet een leuke pot bloemen bij de voordeur. Dit geeft meteen een goede eerste indruk.

7. Parkeerruimte. Wanneer je een bezichtiging krijgt zorg dat je vlak voordat de evt. kopers komen je auto even voor de deur weg haalt zodat ze een plek hebben om te parkeren. Niks zo vervelend als het idee hebben dat je altijd moet zoeken naar vrije een parkeerplek voor huis…

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn tips en jullie huis snel mogen verkopen!

Ik denk zelf dat deze tips niet alleen goed van pas bij de verkoop van je huis maar ook als je eens goed wilt opruimen of belangrijk bezoek krijgt! Mijn huis is in ieder geval nu schoon en opgeruimd dus laat de kopers maar komen!
image

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

5 gedachtes over “Tips om je huis verkoop proof te maken…

  1. Puurweb zegt:

    Wij hebben zelf vorige maand ons huis verkocht, waar we pas een jaar in woonden. We hebben dus al wel wat ervaring met het verkopen van huizen. Wat wij geleerd hebben, is dat mensen echt kunnen vallen over kleine details. Een ontbrekende plint, een latje dat nog moet geplaatst worden, een stukje muur dat nog moet geschilderd worden,… Probeer dus met zo weinig mogelijk geld en energie die kleine details af te werken. Dat is iets dat bij ons enorm geholpen heeft. Succes met de verkoop van jullie huis!

    Liked by 1 persoon

  2. Nesrin - Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

    Fijne tips geef je. Ik ben slechts ÊÊn keer verhuisd en dit viel mee want ik ging van het ouderlijk huis naar mijn eerste grote mensen woning samen met mijn man.

    Als ik ooit uit dit huis zal gaan dan heb ik denk ik wel een probleem 😉

    Like

    • Nesrin - Daily Cup of Bla Bla Bla zegt:

      en toen drukte ik te snel op verzenden…
      Want als ik hier op detail let dan is dat ene plintje niet helemaal oke en ga zo maar door. Het lijkt mij een hele klus om een woning aantrekkelijk te maken voor een koper.

      Like

Geef een reactie

