nieuwe schoenen

Van eerste stapjes tot eerste schoenen

Vanaf dat ons zoontje 9 maanden was kon hij zichzelf ergens aan optrekken en dan gaan staan. Dit deed hij voor het eerst in zijn campingbedje op vakantie. Vervolgens liep hij zijn hele campingbedje door zich vasthoudend aan de rand. Een lol dat hij hierin had!

Sinds dat moment trok hij zich echt overal aan op in en rond het huis. Hij liep langs de salontafel, het tv meubel, stoelen, banken en hield zich aan bijv. mijn benen vast.

Vlak voor zijn eerste verjaardag durfde hij zo’n twee tot drie stapjes te lopen van de bank naar de tafel. Echt lopen was dit nog niet het was meer zich ergens naartoe laten vallen..

Vier dagen na zijn eerste verjaardag durfde hij ineens de sprong te wagen. Hij deed niet drie of vier stappen los maar hij liep meteen de halve kamer door. Trots dat ik was heb ik die hele dag met mijn telefoon filmpjes gemaakt van zijn eerste stapjes!

Inmiddels is hij 14 maanden en kan hij al heel goed zelf lopen. Soms als hij enthousiast aan het spelen is kan hij zelfs al een beetje rennen. Ik laat hem ook zoveel mogelijk lopen. Daarom vond ik het tijd nu goede stevige schoenen te kopen zodat hij ook lekker buiten kan lopen.

Samen met mijn man en zoontje ben ik afgelopen zaterdag op stap gegaan. We wilden niet al te dure schoenen kopen maar zijn uiteindelijk bezweken voor ‘redelijk betaalbare’ Adidas schoentjes. Ze staan zo leuk!!

Alleen de eerste keer dat hij ze aan had vond hij het helemaal niks. Hij barstte in tranen uit en wilde niet lopen. Hij moest heel erg wennen aan die grote schoenen.

Inmiddels loopt hij er prima op en wandelt hij vrolijk overal met mij naartoe, nu ook lekker buiten!

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

3 gedachtes over “Van eerste stapjes tot eerste schoenen

Geef een reactie

