Fijne feestdagen

Vandaag deel ik met jullie onze plannen voor de feestdagen. Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis zoals jullie weten en ik moet werken met de kerstdagen.

Als ik moet kiezen tussen werken met kerst of oud en nieuw dan kies ik eigenlijk altijd voor kerst. Ik vind het fijn om met oud en nieuw ’s avonds en ’s nachts lekker thuis te zijn. Dagdiensten zijn dan helemaal verschrikkelijk, dan moet je nieuwjaarsdag dus om 6 uur je bed uit…

Natuurlijk is werken met de kerstdagen ook niet altijd leuk, maar ik vind het altijd wel prima om overdag of ’s nachts te werken. Overdag doe je met kerst over het algemeen toch niet zo heel veel. Lekker bankhangen en veel eten haha. ’s avonds is het wel gezellig om thuis te zijn. Lekker met de familie genieten van het kerstdiner.

We spreken eigenlijk de afgelopen paar jaar altijd met mijn ouders en broer af op kerstavond. We kopen dan voor elkaar wat kadootjes en eten gezellig samen. Dit jaar doen we dit ook weer. Ik ben al druk aan het shoppen geweest voor kadootjes en heb er onwijs zin in! Volgend jaar denk ik dat we geen kadootjes meer doen met de kerst aangezien ons zoontje dan 2 is en sinterklaas wat begint te begrijpen.

1e kerstdag eten we met mijn schoon familie. Ze komen bij ons thuis, ik heb meteen aangegeven het niet te zien zitten uitgebreid te koken aangezien ik nachtdiensten heb. We hebben besloten om makkelijk te eten. Wij maken bijv. een grote pan soep, lekker stokbroodje en smeerseltjes erbij. Onze schoonouders zorgen voor de salades. De broer van mijn man en zijn vriendin zorgen voor wat vlees gerecht. Bijv. lekkere kippenpootjes. Zo hebben we wel een gezellig kerstdiner maar kost het niemand echt veel tijd!

2e kerstdag vieren we lekker thuis met z’n drietjes. Mijn man heeft de hele decembermaand ontzettend hard gewerkt en is altijd helemaal gesloopt met de kerstdagen. Ik werk natuurlijk met de kerst dus we wilden ook een dagje lekker rustig aan doen. Wel willen we lekker samen eten dus we hebben een lekker stuk vlees gekocht wat we in de oven bereiden. Daarnaast lekker wat bijgerechten, aardappelgratin, salade etc.

Met oud en nieuw willen we thuis blijven. We hebben een appartement op de 8e etage van de flat waardoor we altijd geweldig uitzicht hebben wanneer het vuurwerk wordt afgestoken. Aangezien we het huis te koop hebben staan is het waarschijnlijk dit jaar de laatste keer dat we van dit uitzicht kunnen genieten dus daarom willen we graag thuis blijven. We hebben verder nog niet echt plannen. Waarschijnlijk nodigen we wat vrienden of familie uit om gezellig te borrelen.

Ik wil iedereen alvast hele fijne feestdagen wensen! Ik ben benieuwd wat jullie plannen zijn voor de feestdagen!

kersstukjeVolgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

 

2 gedachtes over “Fijne feestdagen

Geef een reactie

