Mijlpalen tag

Geertje deelde onlangs deze tag. Ik vond het meteen leuk. Als mama vindt je natuurlijk al snel alles leuk wat over je kindje gaat! Zoals Geertje ook al schreef is het soms wel even diep graven om te achterhalen wanneer iets gebeurde maar ook wel erg leuk om weer even terug te kijken. Wat is afgelopen jaar toch snel gegaan! Heerlijk ook om weer eens door alle foto’s te bladeren.

Wanneer sliep jouw kindje voor de eerste keer door?

Milan sliep redelijk snel de nachten door. Ik gaf borstvoeding en voedde eerst ongeveer elke 3 uur. Op een gegeven moment ging hij ’s avonds ‘hamsteren’ zoals ik het zelf noemde en sliep daardoor ineens 6 uur achter elkaar. Ik geloof dat de juiste benaming clusteren is… Dit was ongeveer toen hij 2 maanden oud was.

Wanneer was het eerste echte lachje van jouw kindje?

Dat was toen hij ongeveer 6 weken oud was. Ik vond het zo schattig! En heb in die periode ook heel veel foto’s gemaakt.20141204_155756

Wanneer kreeg jouw kindje zijn eerste vaste hapje?

Milan was bijna 4 maanden toen kreeg hij zijn eerste hapje. We begonnen met hapjes wortel(gepureerd uiteraard). Gewoon uit een potje van olvarit. Hij moest heel erg wennen en trok de meest vreemde gezichten! Heerlijk!

IMG-20150210-WA0007

Wanneer rolde jouw kindje voor de eerste keer om?

Dat kon hij al best snel! De eerste keer dat hij zich per ongeluk op zijn zij rolde was al vrij vroeg toen was hij nog maar 2 maanden. Alleen dat gebeurde niet zo vaak en zeker niet bewust. Ik denk dat hij een maand of 4 was dat hij zich echt bewust ging omrollen. Eerst alleen van rug naar zij of naar zijn buik. Terugrollen was lastig en frustrerend. Later kon hij ook terug rollen.

Wanneer ging jouw kindje voor de eerste keer zitten?

Volgens mij rond 5 maanden kon hij een beetje zitten maar dan wel met ondersteuning. Toen hij zo rond de 7 maanden was kon hij wat beter zelfstandig zitten.

20150218_124220

Wanneer kroop jouw kindje voor de eerste keer?

Milan begon met een soort van tijgeren. Hij trok zich een soort van met z’n armen door de kamer. Pas toen hij ook echt ging staan ging hij ook echt goed op handen en voeten kruipen. Dit was volgens mij toen hij rond de 9 maanden was.

Wanneer ging jouw kindje voor de eerste keer zelf staan?

Dat was op vakantie in zijn camping bedje! Hij was toen 9 maanden. Ik vond dit wel en bijzondere mijlpaal omdat hij toen ook gelijk begon met stapjes zetten langs de rand van zijn campingbedje.

Wanneer kreeg jouw kindje zijn eerste tandje?

Dat was ook al vrij vroeg, hij was ongeveer 5 maanden. De eerste tanden waren de twee middelste ondertanden. Gelukkig heeft hij van de eerste tanden niet zo’n last gehad. Binnenkort komt er een blog online over het krijgen van tandjes!

Wanneer zei jouw kindje voor het eerst mama?

Ik kan me dat niet zo goed meer herinneren. Ik weet dat hij al vrij vroeg begon met een soort mamamamam. Dat vond ik super schattig. Het werd vervolgens steeds meer echt mama. Volgens mij was het pas rond 11 maanden dat hij ook echt bewust mama ging zeggen.

En papa?

Ook rond de 11 maanden denk ik.

Wanneer zette jouw kindje zijn eerste stapje?

Toen Milan 9 maanden was kon hij zelf gaan staan door zich ergens aan op te trekken. Al snel volgden de eerst stapjes langs de bedrand, tafelrand, bank etc. Vlak voor zijn eerste verjaardag liep hij ongeveer twee stapjes los van de tafel naar de bank. En vier dagen na zijn eerste verjaardag kon hij ineens de halve kamer door lopen dus dat zijn dan echt officieel zijn eerste stapjes!

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

 

2 gedachtes over “Mijlpalen tag

Geef een reactie

