Wanneer gaat de box eruit?!

Wanneer haal je de box weg uit je woonkamer? Wij vonden dit best een lastige beslissing. Ons zoontje speelt eigenlijk nooit meer in de box. Hij kan heel goed lopen en hij vindt het daarom veel leuker om lekker door de kamer te rennen en gewoon op de grond te spelen.

We gebruiken de box nog wel om hem even in te laten spelen als wij echt even onze handen vrij moeten hebben. Bijvoorbeeld als we even in de keuken bezig zijn of de was moeten doen. Alleen zet hij het echt op een gillen als hij in de box wordt gezet, hij vindt het echt niet leuk meer!

De laatste tijd neem ik mijn zoontje al vaak mee naar de keuken als ik daar bezig ben. Hij vindt het hartstikke leuk om op zijn manier te helpen als ik bijvoorbeeld de vaatwasser aan het uitruimen ben. Of ik neem hem mee als ik de was ga doen. Ik laat hem ook een paar handdoeken in de wasmachine doen en zo kan hij een beetje helpen.

We hebben daarom besloten de box weg te gaan halen. Daarvoor in de plaats hebben we een grote speelgoed kist gekocht. De box was namelijk de laatste tijd een soort opruimplaats van al het speelgoed geworden. Daar moest natuurlijk wel wat voor in de plaats komen.

Ook hebben we een tafeltje met een stoeltje gekocht zodat ons zoontje lekker kan zitten spelen. Hij vindt het helemaal geweldig om zijn eigen stoeltje te hebben en wil er ook de hele tijd op zitten!

speelgoedkist tafeltje en stoeltje

Het nieuwe speelhoekje van ons zoontje

De speelgoedkist is ook erg handig, het speelgoed waar hij op dit moment veel mee speelt zit er allemaal in. Hij kan het zelf makkelijk pakken en vindt het ook erg leuk om zelf alles uit de kist te halen.

Wanneer hebben jullie de box weg gedaan? En hoe lossen jullie het op als jullie echt even je handen vrij moeten hebben om wat te doen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

Geef een reactie

