Emmer schoonmaken

Hulp in huis?!

Nu denk je bij de titel van deze blog misschien, is ze op zoek naar een hulp in de huishouding? Nou die heb ik al! Ons zoontje vind het namelijk geweldig om mij te ‘helpen’ als ik met mijn huishouding bezig ben. Bepaalde klusjes zijn favoriet, lezen jullie mee?

De was

Zo helpt hij mij met het doen van de was. Hij vindt leuk om de was in en uit de wasmachine of droger te halen. Ik geef hem dan de was aan die hij erin kan doen. Ook het ophangen van de was vindt hij een leuke klus, alleen of hij mij er echt mee helpt is maar de vraag haha. Wanneer ik net iets op het wasrek hang heeft hij het binnen no time er weer af aangezien hij de wasknijpers zo leuk vindt om mee te spelen!

Wasknijpers

Stofzuigen

Stofzuigen is ook een favoriet klusje van ons zoontje. Wanneer ik zeg dat ik ga stofzuigen loopt hij direct naar de kast waar de stofzuiger staat. Hij begint helemaal blij te schreeuwen en wil mijn graag helpen. Eventjes vindt hij het leuk maar al snel vindt hij het knopje op de stofzuiger leuker dan het stofzuigen zelf met als gevolg dat hij de stofzuiger steeds uit zet!

Stofzuiger

Schoonmaken

Geef ons zoontje een vochtig doekje in zijn handen en hij gaat spontaan de tafel schoonmaken. Het blijft vaak beperkt tot een stukje van een paar centimeter maar toch hij heeft het idee dat hij ook ‘aan het poetsen’ is!

Planten water geven

Planten water geven is wel een van de leukste klusjes die gedaan moet worden. Ons zoontje heeft zelf een klein gietertje (zonder water erin) en loopt achter mij aan als ik de planten water geef. Trots duwt hij zijn gietertje in de planten om zelf de planten ook water te geven. Hij straalt helemaal als hij mij mag helpen!

Koffie zetten

Niet echt een klusje in de huishouding maar ons zoontje vindt het geweldig om te helpen met koffie zetten. We hebben een Nespresso koffie automaat en ik laat hem dan het cupje in het apparaat doen en het knopje indrukken om de koffie te zetten. Waarom weet ik niet maar hij vind het helemaal geweldig!

Koffie Cappucino

Aangezien mijn huishouden gewoon doorgaat en dus niet de hele dat alleen maar kan spelen met ons zoontje laat ik hem met sommige klusjes meehelpen. Daardoor gaat het niet altijd sneller maar kan ik in ieder geval wel wat klusjes in huis doen.

Laten jullie de kinderen ook meehelpen met wat klusjes in de huishouding? En welke klusjes vinden ze leuk om te doen? Of doe je bijvoorbeeld altijd de huishouding wanneer je kind slaapt? Ik ben benieuwd hoe jullie dit thuis doen!

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

 

 

 

 

 

 

2 gedachtes over “Hulp in huis?!

  1. Severien zegt:

    Dat is leuk dat hij je goed helpt, volhouden nu! Ik laat mijn kinderen ook helpen, taakjes aangepast aan de leeftijd. Opruimen vinden ik wel de allerbelangrijkste, hun eigen speelgoed en hun eigen kamer vooral.

    Like

Geef een reactie

