Wandelwagen

Lekker naar buiten

Een van de belangrijkste dingen voor de gezondheid van je kindje is denk ik, elke dag even lekker naar buiten met je kindje! Het is goed voor kinderen om buiten in de frisse lucht te zijn. Wat heb ik een wandelingen gemaakt zeg met ons zoontje de eerste paar maanden!

Eerste wandelin

Onze eerste wandeling met ons zoontje

 

Toen ik nog met zwangerschapsverlof was probeerde ik elke dag even naar buiten te gaan, al was het maar een half uurtje. Ik liep de hele wijk door en ontdekte soms leuke straatjes en plekjes waar ons zoontje later zou kunnen spelen.

Toen ik eenmaal weer aan het werk was vond ik het lastiger dagelijks naar buiten te gaan met de kleine. Op mijn vrije dagen probeer ik altijd wel even een frisse neus te gaan halen. Ook al ben ik moe of heb ik geen zin naar buiten te gaan, het doet ons zoontje altijd zo goed! Ik kan altijd merken dat hij zich op een gegeven moment wat gaat vervelen als we de hele dag maar binnen zaten. Even naar buiten lekker wandelen deed hem altijd goed.

Zelf vind ik het ook heerlijk ik merk ook aan mezelf dat wanneer ik de hele dag maar binnen zit ik moe wordt en lui op de bank ga hangen. Wanneer ik even naar buiten ga of ben geweest voel ik me een stuk fitter.

Wanneer ik de kans krijg loop ik bijvoorbeeld lekker naar de stad, even een boodschap halen en meteen even lekker naar buiten. Lopen is ook nog eens goed voor de lijn!Wandelwagen

De wandelwagen

Inmiddels kan ons zoontje ook een beetje spelen buiten, hij vindt het bijvoorbeeld geweldig om van de glijbaan te gaan. Ook gaan we regelmatig even de eendjes voeren, dat vindt hij geweldig. Ik merk ook dat ons zoontje even lekker zijn energie kwijt kan als we buiten zijn geweest. Hij slaapt veel beter dan wanneer we een dag binnen hebben gezeten.

Wel moet ik zeggen dat ik een mooi weer mens ben, wanneer het regent ga ik niet zo snel naar buiten. Afgelopen weken vond ik dan ook vreselijk! Gelukkig was het deze week super mooi zonnig weer! Ik heb liever dat het zo als nu lekker koud en zonnig is dan dat het de hele dag maar regent!

Wat mij betreft dus een hoop voordelen aan het wandelen en spelen buiten met je kindje! Wat zijn jullie ervaringen?

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

3 gedachtes over “Lekker naar buiten

Geef een reactie

