Espresso bar

Afgelopen vrijdag bezocht ik met twee vriendinnen de espresso bar bij ons in het centrum. De espressobar zit er al ruim een jaar maar we waren er alle drie nog nooit binnen geweest. Ik liep er zeer regelmatig langs en dacht altijd, dat ziet er gezellig uit daar moet ik eens een bakkie gaan drinken.

Vrijdag was het dan zover, ik had aan mijn vriendinnen voorgesteld om even het centrum in te gaan en dan een bakkie te doen bij de espresso bar. Ze vonden het allebei een leuk idee om de espresso bar eens uit te proberen.

En dat bleek een heel goed idee te zijn. Wat een gezellige ruimte hebben ze ervan gemaakt. Van lange tafels waar je lekker de krant aan kunt lezen of aan kunt studeren met een kop koffie erbij. Tot gezellige hoekjes met comfortabele stoelen en banken om even in weg te zakken met een lekkere cappuccino.

Zithoek

Aangezien ik mijn zoontje mee nam kozen wij voor een gezellig tafeltje waar we makkelijk aan konden zitten met de kinderwagen erbij. Het tafeltje stond dicht bij het kinderhoekje wat ze hadden gemaakt met een speelkleed en een speelgoedkist vol leuk speelgoed. Ons zoontje was dan ook meteen lekker aan het spelen.

De bar doet een beetje denken aan een wat sfeervollere variant van de Starbucks. Er zijn verschillende soorten koffie te koop, van een caramel latte tot een espresso of een heerlijke cappuccino. Alles is ook te bestellen om mee te nemen. Daarnaast kun je er lekkere verse muffins of brownies kopen voor bij de koffie.

Ik koos voor een caramel latte macchiato en mijn vriendinnen voor een vanille latte macchiato. Allebei heerlijke soorten koffie en zeker lekker om nog eens te drinken. Daarnaast namen mijn vriendinnen een muffin en ik een brownie met extra chocolade er bovenop, voor bij de koffie. (kun je toch niet weerstaan!).

koffie

Er geslaagde ochtend, heel fijn dat ik zo makkelijk ons zoontje mee kon nemen en ik heerlijk bij kon kletsen met mijn vriendinnen onder het genot van een super lekkere bak koffie!

Grappig om te merken dat ik steeds vaker koffie drink! Ik was altijd echt een theeleut en vond koffie echt smerig. Sinds wij thuis een goede melk opschuimer hebben gekocht bij ons Nespresso apparaat drink ik ook steeds meer koffie. Ik drink eigenlijk alleen koffie met veel (opgeklopte) melk dus de cappuccino of latte macchiato anders lust ik het niet. Toch leuk om te merken dat ik nu wel steeds vaker koffie drink en nu dus zelfs met vriendinnen naar een espresso bar om een lekkere kop koffie te drinken!

Thuis proberen we ook steeds meer varianten koffie van Nespresso uit en wordt er sinds ik ook meer koffie drink met enige regelmaat weer nieuwe capsules besteld. Drinken jullie ook veel koffie of zijn jullie echte theeleuten?

Volgen jullie mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?

 

 

 

 

Geef een reactie

